Na een operatie aan poliepen ben ik mijn geur en smaak kwijt, weet iemand hier een oplossing voor ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Dat is enorm ingrijpend. Of en hoe geur en/of smaak terugkomen is per oorzaak en per persoon verschillend. Sommige mensen krijgen geur en smaak vanzelf terug na een tijd. Bij anderen is er structureel iets beschadigd, waardoor de kans op terugkomen heel klein, tot nul is. Er is een forum voor mensen die geur en/of smaak geheel of gedeeltelijk kwijt zijn en waar ze je vragen en twijfels denk ik het beste kunnen beantwoorden: http://www.ruikenenproeven.nl/smf/index.php?board=1.0
Ik wens je er heel veel sterkte mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals alle medisch getinte vragen hier: Ga naar de huisarts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing, als die er is, ligt bij de KNO arts die deze operatie heeft uitgevoerd. Zelf ook 2x een operatie in de neus gehad en vooraf werd mij echt verteld dat ik voorlopig last zou hebben van geur- en daaraan gekoppeld ook mijn smaak kwijt zou zijn. Er werd ook bij gezegd en middels folders laten zien, dat dit w.s. tijdelijk zou zijn, maar dat dit voor een ieder persoonlijk is. De een hersteld nu eenmaal sneller dan een ander. Het heeft bij mij enige tijd geduurd, maar ik heb alles weer terug als dit je op het gemak stelt. Verder is het geheel afhankelijk van de operatie, wat is er precies gedaan? Zijn er alleen poliepen verwijderd of is er ook nog wat anders gebeurd zoals het schoonmaken van de holten of het 'opboren" van bepaalde kanalen? Dus hier kan alleen de KNO arts op antwoorden, vragen als je terug gaat voor controle!
Het is erg vervelend als je geen of weinig smaak of geur hebt, maar nogmaals bij herstelde dit vanzelf!

Sterkte ermee
Pieter